Magazin

RTÜK’ten ‘yayıncılık ilkelerini ihlal eden’ gündüz kuşağı programlarına ceza yağdı

Radyo ve Televizyon Üst Kurulu’nun (RTÜK), 6112 sayılı Kanun’un yayın ilkelerine aykırı yayın yapan kanallara çeşitli yaptırımlar uyguladığı bildirildi.

RTÜK’ten yapılan yazılı açıklamaya göre, Üst Kurul, “toplum ahlakına aykırı ve aile değerlerini hiçe sayan” yayınların yapıldığı kuşak programlarını inceledi.

KESİLMİŞ İLİŞKİLER VE KÜFÜR

İzleme dosyalarını görüşen Üst Kurul, 6112 sayılı Kanun’daki yayın ilkelerini ihlal edenlere çeşitli yaptırımlar uyguladı. Buna göre, FOX’ta yayınlanan ve Fulya Öztürk’ün sunduğu “Umudun Olsun Fulya ile” programına “insanlar arasındaki çarpık ilişkileri canlı yayına yansıtmak ve diyaloglarda küfür etmek” nedeniyle idari para cezası verilmesine karar verildi.

STÜDYODA MAHKEME ALGISI YARATMAK

Kanal D’de yayınlanan “Ece Üner ile Sessizlik” programıyla ilgili olarak “toplumsal değerlerin hiçe sayılması, aile kurumuna aykırı hukuka aykırı ilişkilerin ortaya çıkarılması ve taraflar arasındaki ihtilafın stüdyo ortamında mahkemedeymiş gibi yargılanması” şeklinde değerlendirildi. yayın ilkesine aykırı olduğu ve yapılan oylama sonucunda yayıncı hakkında idari işlem yapılmıştır. para cezası uygulandı.

Show TV’nin “Didem Arslan Yılmaz ile Vazgeçme” programında, “Evliliğin tarafları arasında boşanma aşamasında olan uyuşmazlıklar ve çocukların velayeti kimde olacak gibi aile mahkemelerine tabi bir durum konu ediliyor. canlı yayın” kanuna aykırı olarak değerlendirildi ve örgüte idari para cezası verildi. karar verildi.

MUHTEŞEM KANALLARDA CEZA YAPILMIŞTIR

RTÜK, Halk TV’de yayınlanan “Perde Arkası” programında konuk İsmail Saymaz’ın CHP Genel Başkanı Kemal Kılıçdaroğlu’na tepki gösteren kadını ‘eleştirdiği’ gerekçesiyle Halk TV’ye idari para cezası verdi.

Tele 1’de yayınlanan “4 Soru 4 Cevap” programına ilişkin izleme raporunu tartışan Üst Kurul, yayın konuğu Merdan Yanardağ’ın RTÜK üyeleri hakkında “Eleştiri sınırlarını aşan yayın hizmetleri, kişi veya kurumlar, küçük düşürücü, küçük düşürücü veya iftira niteliğinde ifadeler, “dahil edilemez” hükmünü ihlal ettiği gerekçesiyle kanala idari para cezası verdi.

Aynı programın başka bir bölümünde, Üst Kurul, Yanardağ’ın “Yayın hizmetleri, bireyleri ırk, renk, dil, din, milliyet, cinsiyet, engellilik, siyasi ve felsefi düşünce, mezhep vb. nedenlerle ayırım yapan ve aşağılayan yayınları içeremez ve teşvik edemez” hükmüne karar verdi. ve benzeri sebepler.” Tele1’in idari para cezasını ihlal ettiğine karar verdi.

Yanardağ’ın “4 Soru 4 Cevap” programına konuk olan “hükümete, spor camiasına ve TRT’ye hakaret içeren sözleri” nedeniyle yayıncı kuruluşa idari para cezası verildi.

RTÜK, “8. Gün” programını da inceleyerek, “Manisa Büyükşehir Belediye Başkanı Cengiz Ergün hakkında asılsız iddialar” nedeniyle TR 35 kanalına yaptırım uyguladı.

İlgili Makaleler

Bir cevap yazın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak.

Başa dön tuşu